
VanHaren opent eerste nieuwe schoenenwinkels in België
VanHaren, onderdeel van de Deichmann Groep, is sinds 2017 actief in België en had er tot voor kort zestien winkels. De groep gelooft sterk in de Belgische markt en besloot hier ondanks de coronacrisis uit te breiden. In augustus nam de schoenenketen 43 winkels over van de failliete FNG-keten Brantano, waarmee het aantal vestigingen in België in één keer werd verdrievoudigd.
Groot in oppervlak en aanbod
De afgelopen maanden werden de winkels verbouwd naar de vanHaren-formule, maar naast het uiterlijk zal de Belgische klant het ruime oppervlak en grote aanbod opvallen. De gemiddelde winkel is 800 vierkante meter groot en heeft een aanbod van 11.000 paar schoenen. Ook in België zijn dat schoenen voor het hele gezin, zowel eigen merken als A-merken. Naast schoenen biedt de keten ook kleding van bekende sportmerken aan.
3D-scan
De Belgische vanHaren-vestigingen gaan vanaf maart ook allemaal gebruikmaken van een geavanceerde 3D-scan, die een prominente plek in de winkels krijgt. Dit SafeSize-systeem meet de lengte, de breedte en de hoogte van de wreef van kindervoeten en maakt het mogelijk om de ‘perfecte match tussen voeten en schoenen te vinden’.
Beeld: vanHaren