
Van Bommel genomineerd voor NIMA Marketing Awards 2010
Van Bommel voert al jaren een heel eigen marketingbeleid. Ontwerper Floris van Bommel is als creatief directeur van schoenfabriek van Bommel mede verantwoordelijk voor dit beleid. Naast zijn werkzaamheden als marketing directeur en ontwerper van eigen schoenenlijn Floris van Bommel, staat hij regelmatig model voor zijn eigen reclamecampagnes. Zo stond hij op zijn 21e naakt model voor een campagne met een paar schoenen als vijgenblad, kreeg de consument een dag uit het leven van Floris van Bommel te zien en fungeerde hij als hoofdpersoon in een zelfgemaakte commercial en strip om een sneaker te promoten. In het verleden ging het bedrijf ook een samenwerking met het Formule 1-team van Benneton/Renault aan, wat zeker niet als logisch werd ervaren bij een van oorsprong klassiek merk.
Muziek en social media
Daarnaast maakt van Bommel ook veel gebruik van social media voor de marketing van zijn schoenen. Om kosten te besparen zegt van Bommel ook via MySpace reclame te maken. In advertenties verwijst hij dan ook regelmatig naar zijn eigen MySpace-pagina waarop zijn eigen muziek te horen is. Muziek speelt namelijk een heel belangrijke rol in zijn commercials. Enkele jaren geleden koos Floris van Bommel er voor om een eigen nummer te gebruiken voor een sneaker campagne. Hij liet de commercial zien op muziekzenders TMF, MTV en The Box.