
Tod’s lijft influencer Chiara Ferragni in als bestuurslid
Beroemdheden inzetten om een merk te promoten is niets nieuws, maar de samenwerking tussen influencer Chiara Ferragni en de Tod’s Group gaat verder dan dat. De 34-jarige modeondernemer is toegetreden tot de raad van bestuur van het Italiaanse luxeconcern, dat eigenaar is van de merken Tod’s, Hogan, Roger Vivier en Fay.
Grotere trend
De stap past binnen een grotere trend; eerder trad actrice Emma Watson al toe tot de directie van Gucci-eigenaar Kering en sloot tenniskampioen Serena Williams zich aan bij het bestuur van tweedehands online marktplaats Poshmark. Nadat de aanstelling van Ferragni bekend werd, steeg de aandelenprijs van Tod’s volgens The Business of Fashion met 12,9 procent.
Nieuwe generatie aanspreken
Ferragni is een van de bekendste influencers wereldwijd. Ze startte in 2009 haar blog The Blonde Salad, in 2013 gevolgd door een eigen mode- en schoenenlijn. Inmiddels heeft de modeondernemer meer dan 23 miljoen volgers op Instagram. Door Ferragni in te lijven hoopt de Tod’s Group een nieuwe generatie aan zijn merken te binden, zegt voorzitter Diego Della Valle in een statement op The Blonde Salad. Ook wil het concern zich in samenwerking met Ferragni sociale projecten gaan steunen, waarbij de focus op solidariteit ligt. Het is nog niet bekend om welke projecten het gaat.
Foto: Bernier/CC BY-SA 4.0 via Wikimedia Commons