
Sterke internationale groei voor Havaianas
Foto’s: Havaianas
Alpargatas, eigenaar van Havaianas, maakte de resultaten over het derde kwartaal van dit jaar onlangs bekend. Het bedrijf is er gelukkig mee, want het wil Havaianas ook buiten Brazilië op de kaart zetten. “Globalisering is een strategische pijler van het bedrijf. We gaan vooruit en boeken mooie resultaten”, zegt de CEO van Alpargatas, Roberto Funari.
De internationale groei is niet over de hele wereld even sterk want het aandeel verschilt nogal per markt. Roberto Funari: “We bereikten meer dan zeventien procent van het volume in de EMEA-regio (Europa), meer dan 47 procent in de LATAM-regio (Latijns-Amerika) en meer dan 32 procent in de APAC-regio’s (Azië en de Stille Oceaan) via distributeurs.”
Groei in binnen- en buitenland
Door de gerealiseerde omzet in de hele wereld, bedroeg de internationale netto-omzet van Havaianas in het derde kwartaal 46 miljoen dollar. Dit komt neer op 23 procent van de totale omzet van het merk, een stijging van twaalf procent in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar.
Wereldwijd bereikte de netto-omzet van Havaianas in het derde kwartaal van dit jaar 204 miljoen dollar, twaalf procent meer dan in het derde kwartaal van 2021. Naast de groei in volume op de internationale markten, droeg de groei in omzet per paar Havaianas Brasil bij aan de resultaten.
