Shoescan: forse omzetdaling voor schoenenretailers in eerste helft 2020
Schoenenaanbieders hebben door de coronacrisis flink aan omzet moeten inleveren in het eerste halfjaar van 2020, blijkt uit de Shoescan van GfK voor Inretail. De totale schoenenomzet daalde met 11 procent ten opzichte van de eerste zes maanden van 2019.
Offline aanbieders hadden over de eerste zes maanden van 2020 een negatieve omzetontwikkeling van 27,7 procent ten opzichte van een jaar eerder. Vooral retailers in grote steden hadden te maken met een grote terugloop van het winkelend publiek en konden enkel de online kaart spelen. De online omzetplus van 10,8 procent was echter niet genoegDit artikel is exclusief voor abonnees
Nog geen abonnee, maar toch even rondkijken achter de poort? Sluit een gratis proefabonnement af en krijg 24 uur toegang tot alle plusartikelen en het complete archief van Schoenvisie.nl.
InloggenNeem een proefabonnement