
Schoenenplein trok duizenden bezoekers
Hoeveel mensen precies schoenen gepast hebben was niet bij te houden. Feit is wel dat er 5000 informatiepakketten zijn weggegeven. Er werden zo’n 200 scans gemaakt plus zo’n 60 blauw- en schuimafdrukken per dag.
In de week van 17 september t/m 21 september 2008 organiseerde de Vereniging Gezond Lopen in samenwerking met Footfit en Podolinea, zoals eerder gemeld, een schoenenplein van 100m2 op de 50+ beurs in de Jaarbeurs in Utrecht. Alle vijf dagen was er veel bezoek, dat door tien tot twaalf medewerkers te woord werd gestaan om gerichte informatie en advies te geven. Daarnaast waren er hulptroepen ingezet die voor de drankjes zorgden, flyerden en de informatiepakketten met brochures en giveaways van de deelnemende organisaties en merken samenstelden.
Een lang leven
Bertine Veenhuizen van Piedro Verkooporganisatie: “Het schoenenplein is geboren en zal nog een lang leven krijgen. Op korte termijn zal er met de deelnemers – Ganter, Finn Comfort, Hassia, Livingstone, Rockport, Verhulst, Lisa Tucci en Vlemminxx – een evaluatie plaatsvinden en bekeken worden welke beurzen nog meer interessant zullen zijn voor de doelgroep.” Wellicht zijn dat de Huishoudbeurs, regionale plus-beurzen en de Libelle- en Margriet-beurs.