
Scapino introduceert pinnen aan de deur
Net als veel andere mode- en schoenenretailers bezorgt ook Scapino tijdens de lockdown aan huis met de nieuwe ‘Kies, bel en ontvang snel’-service. Daarmee wil de keten klanten in hun ‘directe behoefte aan schoenen en kleding blijven voorzien’ en blijven winkelmedewerkers lokaal betrokken bij hun vaste klanten. Zij bezorgen de orders vaak dezelfde dag nog aan huis.
Sneller en veiliger
Met de toevoeging van de mobiele pinautomaat wil Scapino het betalen van online bestellingen in de lockdown periode nog makkelijker maken. Een aantal klanten van Scapino kreeg aan het begin van de lockdown de keuze om hun telefonische bestellingen aan hun voordeur te betalen met een betaalverzoek. Tijdens de test gaf een meerderheid van de klanten aan de voorkeur te geven aan pinnen. Daarom is de schoenenketen deze week gestart met de landelijke uitrol van de ‘pinnen aan de deur’ service.
Lees ook: Na kleine zelfstandigen gaan ook grote ketens zelf bezorgen
Makkelijk, snel en veilig
Betalen kan nu door middel van een draadloos pinapparaat. Tot €25 kan ook contactloos betaald worden. Dat is volgens Scapino niet alleen makkelijker en sneller, maar ook veiliger. “Er is minder besmettingsgevaar dan wanneer een consument met contant geld betaald en medewerkers hebben minder contant geld op zak”, laat de retailer weten in een persbericht.
Winkelvoorraad checken
Hoe de ‘Kies, bel en ontvang service’ werkt? Klanten kunnen hun favoriete items bestellen door online de winkelvoorraad te checken en hun order vervolgens telefonisch aan een vestiging in de buurt door te geven. Een winkelmedewerker komt het pakketje vervolgens (gratis) bezorgen. Bestellingen die voor 16:00 uur zijn doorgegeven, worden dezelfde dag nog geleverd. Consumenten kunnen gebruik maken van deze service van maandag t/m zaterdag.
Beeld: Scapino