
Omzet Zalando stijgt met 35 procent in eerste kwartaal 2014
De Duitse online retailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2014 de omzet toenemen tot 501 miljoen euro. Dit komt overeen met een stijging van 35 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Dit staat in de kwartaalcijfers van het bedrijf. De EBIT-marge steeg ook op jaarbasis, maar bleef negatief in het eerste kwartaal van 2014.
Slechte weersomstandigheden
Volgens Zalando komt dit door ‘de slechte weersomstandigheden en doorlopende investeringen’. De positieve cijfers dankt het bedrijf aan de verbeterde marketing effectiviteit, de hogere distributieproductiviteit en een goede start in het voorjaar/zomerseizoen. Daarnaast is in de eerste maanden van 2014 het nieuwe logistieke centrum van Zalando in Erfurt voltooid. Dit is de grootste e-commerce-faciliteit van Europa.
Bezoekersaantallen
In de eerste drie maanden van 2014 werd Zalando 332 miljoen keer bezocht, ten opzichte van 275 miljoen keer in het eerste kwartaal van 2013. Ook steeg het aantal actieve klanten van de Duitse online schoenen-en kledingwinkel in deze periode van 10,3 miljoen in 2013 naar 13,5 miljoen dit jaar.