
Offline passen, online kopen: wat te doen tegen ‘showrooming’?
Consumenten die schoenen in de winkel passen en ze vervolgens thuis bestellen bij de goedkoopste online aanbieder – voor schoenenretailers is ‘showrooming’ geen onbekend fenomeen. Een recente studie onderschrijft de ernst van het probleem. Maar: er is wat tegen te doen.
“‘Showrooming’ is betrekkelijk nieuw”, zegt Peter Verhoef, hoogleraar Marketing aan de Rijksuniversiteit Groningen. Tot een paar jaar geleden kwam dit type consumentengedrag nog weinig voor en was ‘webrooming’ juist dominant – online oriënteren en offline kopen. De smartphone heeft een belangrijke rol gespeeld bij de opmars van de ‘showroomer’. Daardoor is het mogelijk geworden omDit artikel is exclusief voor abonnees
Nog geen abonnee, maar toch even rondkijken achter de poort? Sluit een gratis proefabonnement af en krijg 24 uur toegang tot alle plusartikelen en het complete archief van Schoenvisie.nl.
InloggenNeem een proefabonnement