
Nieuwe schoenenmerken op de Nederlandse markt [week 53]
Anthony Miles
Jan van der Laan van KNL Footwear haalt het Londense dames- en herenschoenenmerk Anthony Miles naar Nederland. Het merk is ontstaan door onvrede over het ontbreken van vernieuwing binnen de schoenenbranche – met name binnen de herenschoenen. Anthony Miles combineert klassieke details met nieuwe zolen. De inkopers van Selfridges waren zo onder de indruk, dat ze de eerste collectie exclusief voor de UK geclaimd hebben. De modegigant verkoopt het merk nu ook nog steeds.
Vanaf 4 januari heeft Van der Laan de samples van Anthony Miles in bezit. Het merk zal uitsluitend aan de betere winkels verkocht worden. De prijzen liggen tussen de € 180,- en € 200,- winkelverkoop. De collecties worden gepresenteerd tijdens Seek in Berlijn, Capsule in Parijs en de Micam in Milaan.
Sneapers
Sneapers weet slim in te spelen op de sneakerhype. Het nieuwe Nederlandse merk maakt namelijk sneakersloffen. De pantoffels zijn uitgevoerd in 6 verschillende kleurencombinaties: vijf basismodellen en één Limited Edition. In de sloffen zit een dikke schuimrubberen zool die zorgt voor extra comfort en demping.
Baumm Bags
De tassen van Baumm Bags hebben niet alleen een aangename retrolook, de rugzakken zijn ook nog eens goed voor het milieu. Baumm Bags zijn namelijk voor 100 procent van gerecyclede materialen gemaakt. Oude stoffen van paragliders om precies te zijn. De tassen worden in Argentinië met de hand gemaakt. Door deze factoren is geen een Baumm Bag hetzelfde.