
New Balance gaat strijd aan met Nike
New Balance start deze maand de grootste reclamecampagne in de historie van het 109-jaar oude merk. Het hoopt hiermee een internationaal sportmerk te worden dat de concurrentie aan kan gaan met merken zoals Nike. “Het is een poging tot het positioneren van ons merk tussen de grootsten in onze categorie in schoenen, kleding en accessoires”, laat Rob DeMartini, ceo van New Balance sinds 2007, weten aan Bloomberg Buniness.
Reclamecampagne
Bij de reclamecampagne hoort een spot die in verschillende landen op tv zal komen. Hiervoor heeft New Balance 17 professionele atleten opgetrommeld die door het merk worden gesponsord, waaronder Jenny Simpson (atlete), Emma Coburn (hardloopster), Miguel Cabrera (honkballer), Milos Raonic (tennisser), Aaron Ramsey (voetballer) en Vincent Kompany (voetballer).
Een sportmerk, geen modemerk
New Balance laat daarnaast weten dat het soms te ver kan afdrijven in de wereld van de mode. Daarom zal het merk zich extra gaan focussen op het maken van producten die de prestatie verbeteren tijdens het sporten.
Omzetgroei
New Balance wil met de reclamecampagne ook een boost geven aan de omzetgroei, dat momenteel al groeit met ongeveer 15 procent per jaar. Vooral 2015 moet het jaar worden van New Balance. De omzet was in 2014 $ 3,3 miljard (€ 2,98 miljard) en moet dit jaar groeien naar $ 4 miljard (€ 3,6 miljard). Dat zou betekenen dat het bedrijf harder groeit dan Nike.