
Miljoeneninvestering in winkelgebieden Den Haag
De gemeente Den Haag gaat 6 miljoen euro investeren in winkelgebieden. Het geld wordt met name geïnvesteerd in ‘smart shopping’ en typisch Haagse winkels.
Beste winkelstad van Nederland
Met deze investering wil het gemeentebestuur inspelen op de veranderende behoeften van de consument, aldus de wethouder stedelijke economie, Karsten Klein. Uiteindelijk is het doel van de gemeente de beste winkelstad van Nederland te worden, zo staat in het Actieprogramma Den Haag Winkelstad 2015-2018.
Den Haag gaat onder meer investeren in ‘smart shopping’. Hierbij steekt de gemeente extra geld in nieuwe projecten op het gebied van mobiel betalen, gastvrijheid en online vindbaarheid van winkels. Ook komt er een ‘store of the future’: hier kunnen consumenten en bedrijven het winkelen van de toekomst zelf ervaren.
Pop-up stores
Ook gaat de gemeente investeren in lokale winkels. Volgens de gemeente zijn er in de stad veel onderscheidende winkels die nergens anders te vinden zijn. Daarom willen ze deze winkeliers helpen zich beter te profileren. Ook probeert de gemeente nieuwe lokale winkels aan te trekken door kansen te bieden aan pop-up stores.
Ook krijgt een aantal winkelgebieden extra aandacht. Zo worden zeven winkelgebieden, waaronder Leyweg, Binnenstad-Noord en Betje Wolffstraat, versterkt op het gebied van winkelaanbod, veiligheid en kort parkeren.
Meer weten?
• Actieprogramma in het kort
• Actieprogramma Den Haag Winkelstad 2015-2018
• Visiedocument Smart Shopping City