
Marktplaats start outlet-kanaal voor retailers
Via het outlet-kanaal kunnen retailers zelf informatie over het product toevoegen en gebruik maken van postcode-targetting. Zo kan er onder andere naar de dichtstbijzijnde winkel worden verwezen. Marktplaats denkt dat er veel interesse is voor het initiatief, omdat vier op de vijf bezoekers van de website nog niet weet of ze een nieuw of tweedehands product willen kopen. Hoe de opbrengsten verdeeld gaan worden is nog niet duidelijk. Er wordt eerst met gesloten beurzen gewerkt.
Partners
Voor de lancering is Marktplaats op zoek naar drie partners, deze zijn nog niet gevonden. “We zijn nu twee weken in gesprek, maar krijgen zeer goede reacties. Vooral de mogelijkheid om terug te verwijzen naar de winkel, wordt erg gewaardeerd. We zijn overigens nog niet zover dat we het voorraadbeheer van winkels aan het aanbod kunnen koppelen”, aldus Joep Hutschemakers, hoofd media van Marktplaats tegen Emerce.
Ebay
Met het een outlet-kanaal voor retailers en fabrikanten volgt Marktplaats het voorbeeld van moederconcern Ebay. De wereldwijde veilingsite Ebay biedt de mogelijkheid van een outlet-kanaal al aan in Duitsland. De elektronica-retailer Saturn is daar nu nog de enige partner.