
Inretail: schoenenomzet groeit in 2018 vooral online
Uit cijfers van Inretail blijkt dat de mode- en schoenenbranche meer omzet heeft behaald in 2018 ten opzichte van het jaar ervoor. Die groei zit 'm vooral in de online kanalen. Fysieke winkels laten een ander beeld zien. Inretail ziet ook hoe retailers zich positief kunnen onderscheiden.
Brancheorganisatie Inretail heeft de omzetcijfers van het laatste kwartaal in 2018 bekendgemaakt. De omzet in verkochte schoenen steeg de laatste drie maanden van 2018 met gemiddeld 3,8 procent en in mode met 2,2 procent. November was de best scorende omzetmaand van het laatste kwartaal. Dat is te danken aan het Black Friday en Cyber Monday-effect.Dit artikel is exclusief voor abonnees
Nog geen abonnee, maar toch even rondkijken achter de poort? Sluit een gratis proefabonnement af en krijg 24 uur toegang tot alle plusartikelen en het complete archief van Schoenvisie.nl.
InloggenNeem een proefabonnement