TOP

Herpositionering Toms: ‘We willen ook relevant zijn voor de jongere generatie’

Het schoenenmerk Toms grijpt het 15-jarig bestaan om het merk op te schudden. Dat doet het met de introductie van een nieuwe goededoelenstrategie, een upgrade van de merkbeleving en een vernieuwde versie van de iconische schoen de Alpargata.
Het is inmiddels 15 jaar geleden dat Toms de markt betrad met het zogeheten one-for-one model, waarbij bij iedere aankoop een paar schoenen aan mensen in ontwikkelingslanden werd gedoneerd. Daarnaast werden er onder de vlag van Toms Eyewear brillen en hersteloperaties voor gezichtsvermogen geschonken, alsook schoon drinkwater met Toms Coffee. In 2019 werd dat ‘giving model’ uitgebreid

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Nog geen abonnee, maar toch even rondkijken achter de poort? Sluit een gratis proefabonnement af en krijg 24 uur toegang tot alle plusartikelen en het complete archief van Schoenvisie.nl.

InloggenNeem een proefabonnement