GfK: ‘Inhaalgroei’ mode- en schoenenbranche stagneert in tweede kwartaal 2022
Mode- en schoenenaanbieders hebben in de eerste helft van dit jaar 10,9 procent meer omgezet dan een jaar eerder, blijkt uit de GfK Fashionscan, wat vooral komt door de lockdown een jaar eerder. Vanaf mei beginnen de verstoringen in de markt hun tol te eisen, ziet GfK fashion lead Peter van Rijn. “De tweede helft van 2022 wordt uitdagend.”
Foto: Christian Wiediger via Unsplash De groei die mode- en schoenenverkopers in de eerste maanden van 2022 realiseerden, begint vanaf mei af te vlakken. “Met de kanttekening dat de hoge omzetplussen in januari tot en met april sowieso een vertekend beeld geven, vanwege de verplichte winkelsluiting in diezelfde periode een jaar eerder”, zegt GfK fashionDit artikel is exclusief voor abonnees
Nog geen abonnee, maar toch even rondkijken achter de poort? Sluit een gratis proefabonnement af en krijg 24 uur toegang tot alle plusartikelen en het complete archief van Schoenvisie.nl.
InloggenNeem een proefabonnement