
Schutrups: groots in events, in een klein dorp
Beeld: Schutrups
Schutrups organiseert minimaal tien evenementen per jaar, zegt marketingmanager Stijn Rolink in een persbericht over het event. Ze spelen een belangrijke rol in de strategie van de Drentse retailer. “We zijn een winkel in een klein dorp, maar trekken desondanks meer dan 100.000 bezoekers per jaar.”
Totaalconcept
Een van die events was de Comfortdag van 21 april. Aansluitend op het totaalconcept van het bedrijf – Schutrups combineert de verkoop van schoenen met voetzorg – waren er een podoloog en een medisch pedicure op de winkelvloer aanwezig. Plus vertegenwoordigers van drie comfortspecialisten waarmee Schutrups nauw samenwerkt: Durea, Finn Comfort en Xsensible. Zij hadden hun nieuwe wintercollecties en leuke goodies meegenomen.
‘Enorme hit’
Ook de nieuwe 3D-voetenscan, die een gedetailleerde analyse van de voet maakt en zo precies laat zien waar eventuele pijnpunten zitten, maakte zijn debuut. “Een enorme hit onder de bezoekers”, aldus Rolink. “Het was mooi om onze comfortklanten op deze manier in het zonnetje te zetten en daarnaast nieuwe bezoekers te helpen met voet- en houdingsklachten. Dit event verbindt onze leveranciers en klanten aan Schutrups en laat zien dat er nog steeds plek is voor fysieke winkels.”
Nieuwsgierig hoe dat eruit zag? Kijk terug:




