
Deal met Jumbo-Visma: 20 jaar na F1-avontuur verbindt Floris van Bommel zich weer aan sportteam
Beeld: Floris van Bommel x Jumbo-Visma
Het is de tweede keer in zijn carrière dat de Brabantse schoenenfabrikant zich aan een groot sportteam verbindt, zegt creatief directeur Floris van Bommel in een aankondiging. “De eerste keer was in 2000, toen we drie jaar lang het Benneton en het Renault Formule 1-team van schoenen voorzagen. Dat was een prachtige en voor mij als jong broekie indrukwekkende samenwerking. Het lastige van de Formule 1 is wel dat de lat meteen erg hoog ligt. Misschien heeft het daarom 20 jaar geduurd voordat we ons met onze schoenen weer aan een sportteam verbinden.”


Kleuren van de klassementstruien
Het merk gaat de sneakers leveren waar de wieler- en schaatsploeg (m/v) voor en na de wedstrijden op lopen. De renners en schaatsers krijgen elk een eigen uitvoering van deze Floris van Bommel & Team Jumbo-Visma-sneaker. Voor de fietsploeg is ook een aantal ‘special editions’ ontworpen, die verwijzen naar de drie klassementstruien van de Tour de France en de klassementstrui van de Giro d’Italia. In totaal zijn er vijf versies: een witte en varianten met gele, groene, rode en roze elementen.

Inspiratie voor het oprapen
Verder zijn de schoenen voorzien van details als geel-zwarte accenten, een verwijzing naar de huiskleuren van de Nederlandse sportploeg. Ook opvallend is het laser-geprinte wielrennertje die met flinke vaart door een bocht omlaag lijkt te rijden. Van Bommel: “De inspiratie lag natuurlijk wel een beetje voor het oprapen.” De Team Jumbo-Visma schoenen worden uitgebracht in een mannen- en vrouwenuitvoering (€249,95 en €239,95) en zijn vanaf 1 juni online en via verschillende Floris van Bommel-dealers te koop.

