
Brands voegt twee nieuwe merken toe
Notabag en If Bags zijn sinds kort te koop in de Benelux. Lennart Creël heeft de twee labels toegevoegd aan het merkenpakket van zijn agentuur Brands.
If Bags
‘It’s hard to be easy’, is de slogan van If Bags. Het Italiaanse merk doet dan ook veel moeite om zo simpel mogelijk te blijven. Het label werd in 2012 opgericht in Milaan en maakt tassen en accessoires van veganistisch leer, katoen en hout. De basislijn bestaat uit 23 kleuren waar ieder half jaar een capsulecollectie aan wordt toegevoegd die bij het seizoen past. De items worden volledig met de hand gemaakt.
Notabag
Notabag is mede mogelijk gemaakt door een crowdfundingsactie op Kickstarter. In 2012 haalde het Duitse tassenmerk meer dan €30.000 op, terwijl het doel op €15.000 lag. Wat het label zo bijzonder maakt, is dat het zowel als schoudertas als rugzak gedragen kan worden. Daarnaast kan het ook klein opgevouwen worden waardoor het makkelijk mee te nemen is. In 2016 won Notabag de German Design Award.