TOP

Het Nederlandse schoenenmerk Berkelmans groeide enorm tijdens de coronacrisis: “Dan doen we blijkbaar toch iets goed.”

Het Nederlandse Berkelmans presteerde tijdens de coronacrisis iets wat maar weinig leveranciers van geklede mannenschoenen lukte: groeien, en niet zo’n beetje ook. Een knap staaltje ondernemerschap, waarvoor eigenaren Bjorn Oomen en Erik Schutte begin dit jaar werden beloond met de Zilveren Schoen. “Dan doen we blijkbaar toch iets goed."
Foto's: Berkelmans, Marieke Dijkhof, RJR Fotografie, Wilke Wittebrood. Aanbieders van geklede mannenschoenen hebben vermoedelijk met verbazing gekeken naar de resultaten die Berkelmans in coronatijd behaalde. Eigenaren Bjorn Oomen (45) en Erik Schutte (44) schreven tijdens de pandemie klinkende cijfers: 30 procent groei in de eerste twee jaren en zelfs 100 procent groei in 2022. Een

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Nog geen abonnee, maar toch even rondkijken achter de poort? Sluit een gratis proefabonnement af en krijg 24 uur toegang tot alle plusartikelen en het complete archief van Schoenvisie.nl.

InloggenNeem een proefabonnement