Dit is de impact van de lockdown in cijfers: ‘Ruim 90% minder omzet voor fysieke winkels’
Door de strenge lockdown die sinds 15 december 2020 van kracht is, zijn de mode- en schoenenverkopen via stenen winkels in de daaropvolgende tien weken nagenoeg weggevallen. De enorme online groei is niet genoeg om deze omzetdaling (-91,4%) te compenseren, blijkt uit cijfers van GfK.
Stenen mode- en schoenenwinkels hebben in de eerste tweeënhalve maand van de lockdown, de periode tussen 14 december 2020 en 21 februari 2021, meer dan 90 procent (-91,4%) minder omgezet. Dat blijkt uit de Fashionscan van GfK*. Het zal geen verrassing zijn dat online aanbieders hun omzet in diezelfde periode explosief zagen stijgen, namelijk metDit artikel is exclusief voor abonnees
Nog geen abonnee, maar toch even rondkijken achter de poort? Sluit een gratis proefabonnement af en krijg 24 uur toegang tot alle plusartikelen en het complete archief van Schoenvisie.nl.
InloggenNeem een proefabonnement