
Nu in Schoenvisie #3: Bulaggi, betrokken winkelpersoneel en heel veel inkooptips
Profiel Bulaggi: ‘Onze tassen hebben weer de rijke uitstraling van vroeger’
Bulaggi is sinds drie jaar terug bij de familie Walraven, de oprichters van het tassenmerk. Na een moeilijke periode is directeur-eigenaar Annemarieke Schouten-Walraven als tweede generatie vastbesloten Bulaggi’s plek in de markt terug te veroveren. Wat is haar strategie?
Lees ook: Bulaggi viert 50-jarig bestaan met Celebrate-collectie [foto’s]
Markt in cijfers: de invloed van influencermarketing
De rol van influencers wordt steeds groter. Pr-expert Sylvia Avontuur van Creative Agency Unfold en Press Only legt uit hoe ondernemers influencermarketing kunnen gebruiken om hun doelgroep te bereiken.
Gespot op de beurzen: trends modisch comfort, kinderschoenen en tassen
Een nummer met heel veel inkooptips. Wat valt op bij de tassencollecties voor winter 2019-2020? En welke trends springen het meest in het oog bij de comfort- en kinderschoenencollecties?
Winkelreportage: Zweerts Schoenen in Oisterwijk
Dit keer geven Bas en Nicole Zweerts, de eigenaren van Zweerts Schoenen, een kijkje in de kassa en keuken van hun bedrijf. Een mooi gesprek over het aanbieden van de juiste schoenen op het juiste moment, de zoektocht naar alternatieven voor populaire sportmerken en hun liefde voor vak.
Kijken: 9 pagina’s collecties voor winter 2019-2020
Wat brengen de schoenenmerken voor het nieuwe winterseizoen? Naast variatie in prints, detaillering, structuren en materiaalcombinaties tippen we voor winter 2019-2020 kleur en metallic.
Nieuw Gezicht: Julian en Saskia van Chabi’s Kinderschoenenwinkel
Maak kennis met de kersverse schoenenondernemers Julian Koguchi en Saskia Voorbach. De wieg van Koguchi stond in het naaiatelier van zijn moeder in de Amsterdamse Negen Straatjes. Na haar pensioen besloten Koguchi en zijn partner Voorbach zelf een winkel in het pand te openen, Chabi’s Kinderschoenen.
Lees ook: Binnenkijken bij Chabi’s Kinderschoenen: ‘Een kleine winkel voor de allerkleinsten’
Mode-icoon: de monk strap
Dit keer duiken we dieper in de geschiedenis van de monk of monk strap. Wist je bijvoorbeeld dat dit model door monniken is uitgevonden in de Middeleeuwen?
Achtergrond: bevlogen medewerkers, blije medewerkers
In een hevig concurrerende markt wordt er veel gevraagd van winkelmedewerkers. Dat is hard werken, ook voor jou als ondernemer. We verdiepten ons in de vraag: personeel aan je binden en tevreden houden, hoe pak je dat nou aan?
Lees ook: wie zijn deze topmedewerkers? In de online serie ‘Bevlogen schoenenverkopers’ stellen we ze voor.
Kijken: deze merken maken hun debuut op Gallery Shoes
De vierde editie van Gallery Shoes van 10 tot en met 12 maart in Düsseldorf is opnieuw compleet volgeboekt. In dit nummer vind je een voorselectie uit de merken die voor het eerst op de Duitse schoenenbeurs exposeren.
Vakidioot: Marjolein van Zanten van Bottines.nl
Via www.bottines.nl verkoopt ondernemer Marjolein van Zanten exclusieve enkellaarsjes uit Frankrijk, sandalen uit Griekenland en binnenkort ook schoenen van raffia uit Marokko. Wie is de vrouw achter dit bedrijf? Een persoonlijk gesprek over haar droomberoep, inspiratiebronnen en grootste modemisser.
Lees ook: Bijzondere schoenen vanuit de hele wereld: dit is webshop Bottines.nl
Als eerste op de hoogte zijn van de ontwikkelingen in de markt en actuele trends? Met het Schoenvisie Totaal-abonnement ontvang je 9 keer per jaar het blad met interviews, achtergronden en marktcijfers uit de schoenenbranche, plus onbeperkt toegang tot alle artikelen op onze website. Ook ontvang je twee keer per jaar de kleurkaarten, speciaal voor onze abonnees samengesteld door onze trendforecasters, en krijg je korting op evenementen als de Trenddag. Nog geen abonnee? Bekijk hier de mogelijkheden.