TOP

‘Merken hebben fysieke winkels hard nodig’

Uit cijfers van het CBS bleek begin deze week dat het aantal fysieke winkels het afgelopen decennium is gedaald, terwijl het aantal webshops juist toenam. Is dit het signaal dat het einde van de fysieke winkel nabij is? Beslist niet, stellen retailexperts op het congres ‘What’s going on in (R)etailing?!’”Merken hebben de winkels hard nodig.”
De leegloop van de winkelstraat als gevolg van faillissementen heeft de moderetailers afgelopen jaren gedwongen kritisch te kijken naar de relevantie en toegevoegde waarde van de eigen zaak. Is die relevant voor de klant en biedt je winkel de beleving die de kooplust van de consument opwekt? Dat dat niet elke fysieke modewinkel is gelukt

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Nog geen abonnee, maar toch even rondkijken achter de poort? Sluit een gratis proefabonnement af en krijg 24 uur toegang tot alle plusartikelen en het complete archief van Schoenvisie.nl.

InloggenNeem een proefabonnement