
Derde Amsterdamse buurt slaat handen online ineen
De Haarlemmerbuurt en De 9 Straatjes in Amsterdam hadden ieder al een online warenhuis, en nu krijgt De Pijp er ook een. Twaalf winkels uit de Amsterdamse wijk verenigen zich op de site waar de Haarlemmerbuurt ook al een webwarenhuis heeft: ShoppingSmall.nl. “Deze buurt staat de laatste tijd regelmatig in de schijnwerpers en ontwikkelt zich in rap tempo tot de hotspot voor het trendy Amsterdamse winkelpubliek”, laat het online warenhuis weten over De Pijp.
Doel
Het doel van ShoppingSmall.nl is om zo veel mogelijk winkels in de Pijp en de Haarlemmerbuurt online onder te brengen. Zo krijgt de consument een alternatief voor de grote (online) warenhuizen met een vernieuwend assortiment en worden de fysieke winkels ondersteund.
Percentage aankoop
Winkeliers die bij ShoppingSmall.nl zijn aangesloten, moet een percentage betalen als er een artikel via het platform verkocht is. Verder heeft de winkelier er geen omkijken naar.
Assortiment per buurt
De consument kan zowel in het totale assortiment kopen, als in een van de twee buurten. Op deze manier wil ShoppingSmall.nl de identiteit van de buurten behouden.
Dutch Retail Experience Award
Shoppingsmall.nl won op 12 juli de publieksprijs van de Dutch Retail Experience Award voor beste online beleving.