
Recordomzet Van Haren Schoenen in 2008
Terwijl de branche een min van 4,4 procent noteerde, kon Van Haren afgelopen jaar opnieuw stijgingen boeken bij omzet en het aantal verkochte paren.
Voor het eerst in de geschiedenis van de onderneming doorbrak de omzet met 101,16 miljoen euro de 100-miljoen-barrière. Tegenover het afgelopen jaar is dat een stijging van goed 5,3 procent (2007: 96,05 miljoen euro). Zonder nieuwe openingen lag het groeipercentage bij iets onder 1 procent. Het aantal verkochte schoenen steeg met ca. 220.000 paar ofwel 4,8 procent naar 4,86 miljoen.
“Met dit resultaat hebben we een record gehaald waarop we bijzonder trots zijn”, zegt Bons tevreden. Het 122 vestigingen tellende bedrijf viert dit jaar zijn 80-jarig bestaan en heeft daartoe een nieuwe slogan bedacht: Goedbekeken Van Haren. Er staan voor 2009 drie nieuwe openingen gepland.
Van Haaren is in Nederland de op twee na grootste schoendetailhandelaar en behoort tot de Duitse Deichmann-groep. “De onderneming financiert haar expansie uit eigen middelen en komt daarom ook niet in de problemen door de financiële crisis”, aldus Bons.