
VF Corporation: 14% meer omzet in eerste helft 2011
Ook de nettowinst van VF Corporation steeg in de eerste helft van 2011, namelijk met 20 procent naar 330 miljoen dollar (ongeveer 210 miljoen euro). Ceo Eric Wiseman: “Onze marketinginvesteringen blijven een uitstekende aanjager van groei, het brengt onze merken in een stroomversnelling en wij zijn ervan overtuigd dat deze stuwkracht blijvend is.”
Vans
VF Corporation wist in alle divisies te groeien. Uitschieter, met een omzetplus van 19 procent, is de grootste divisie Outdoor & Action Sports (met merken als The North Face, Napapijri en Vans, goed voor 40 procent van de totale omzet). De omzet van de divisie Jeanswear (onder andere Wrangler en Lee, met eenderde van de totale omzet ook een belangrijke tak) steeg met bijna 10 procent.
Merken
VF Corporation is eigenaar van meer dan dertig modemerken, zoals The North Face, Vans, Nautica, Eastpak, JanSport, John Varvatos, Kipling, Napapijri en Reef. De meest recente aankoop van het bedrijf is schoenenmerk Timberland.