
Dual brand store combineert Adidas met G-star
Bedenker van het nieuwe franchisewinkelconcept is de retailorganisatie Gebroeders Coster die actief is met monobrand formules van de merken Adidas Originals, Petrol Industries en G-star Raw.
Harro Morée van Gebroeders Coster noemt het een ‘dual brand store-concept’: “Voor deze gelegenheid zijn we een partnerschap met de twee modemerken G-star en Adidas aangegaan. Voor de ontwikkeling van het concept namen we marketingbureau Frank Agterberg/bca in de arm.”
CTC-zone
Beide merken worden samengebracht in één retailformule met een eigen gezicht. Elk merk heeft een eigen zone. Morée: “Tussen deze twee zones met kleding en schoenen vind je de gekleurde CTC-zone, die als grens en bindende factor fungeert. De collecties worden er ook gecombineerd. Denk aan een paspop met een jeans van G-star en sneakers van Adidas.”
Met een grafische vormgeving en een inrichting vol functionele en decoratieve elementen doorkruist de CTC-zone de store als een vloedgolf, ofwel ‘CoastToCoast’: van gevel over vloer, muren en plafond tot zelfs het haakje in de paskamer toe. De prominente kleur wijst klanten de weg, daarbij geholpen door de typische CTC-communicatie in de etalage, de tassen, de geschenkdozen of de kassabon.
In september opent aan het Binnenhof in Amstelveen de eerste ColourToCoulour-winkel. De vestiging op de Nieuwendijk in Amsterdam wordt in november geopend.