
Onderzoek: welk modebedrijf is het meest waard?
Het e-commercebedrijf Amazon is met ongeveer 29,4 miljard dollar het meest waardevolle bedrijf binnen de modebranche. Het bedrijf heeft 25 procent meer merkwaarde dan vorig jaar en ten opzichte van de rest van de lijst het meest gestegen. Dit blijkt uit een Amerikaans onderzoek van merkenadviesbureau Interbrand.
Andere merken in de fashionbranche die ook in de top 100 staan zijn:
Louis Vuitton
Waarde: 22,5 miljard dollar
H&M
Waarde: 21,0 miljard dollar
Nike
Waarde: 19,8 miljard dollar
Ebay
Waarde: 14,3 miljard dollar
Zara
Waarde: 12,1 miljard dollar
Gucci
Waarde: 10,3 miljard dollar
Hermès
Waarde: 8,9 miljard dollar
Cartier
Waarde: 7,4 miljard dollar
Adidas
Waarde: 7,3 miljard dollar
Prada
Waarde: 5,9 miljard dollar
Tifanny & Co
Waarde: 5,9 miljard dollar
Burberry
Waarde: 5,5 miljard dollar
Ralph Lauren
Waarde: 4,9 miljard dollar
Hugo Boss
Waarde: 4,1 miljard dollar
Deze cijfers zijn gepubliceerd in het Best Global Brands rapport die jaarlijks wordt uitgegeven door Interbrand.